Objectius i competències
CB1 |
Que l'estudiantat hagi demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi |
CB2 |
Que l'estudiantat sàpigui aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixi les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi |
CB3 |
Que l'estudiantat tingui la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica |
CB4 |
Que l'estudiantat pugui transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat |
CB5 |
Que l'estudiantat hagi desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia |
CG1 |
Demostrar capacitat d'anàlisi i de síntesi |
CG2 |
Analitzar i avaluar un tema o matèria, aplicant un raonament crític i objectiu |
CG3 |
Demostrar creativitat i iniciativa |
CG4 |
Planificar adequadament el treball individual i en equip i gestionar el temps |
CG5 |
Valorar el rigor i la qualitat de la feina acadèmic |
CG6 |
Demostrar una actitud sistèmica de rigor en el treball |
CG7 |
|
CG8 |
Planificar adequadament l'organització de la feina i la investigació |
CG9 |
Dissenyar i gestionar projectes en l'àmbit de l'empresa i l'educació |
CG10 |
Identificar i saber gestionar les diferents fonts de documentació i informació com a base per potenciar l'estudi |
CG11 |
Saber utilitzar la terminologia i les tècniques pròpies de l'àmbit disciplinar o professional |
CT1 |
Adquirir una adequada comprensió i expressió oral i escrita de l'català i de l'castellà |
CT2 |
Adquirir un domini significatiu d'una llengua estrangera, especialment de l'anglès |
CT3 |
Adquirir capacitació en l'ús de les noves tecnologies i de les tecnologies de la informació i la comunicació |
CT4 |
Adquirir coneixements bàsics d'emprenedoria i dels entorns professionals |
CT5 |
Adquirir nocions essencials de el pensament científic |
CE2 |
Saber identificar els principis bàsics sobre els quals se sustenta l'estudi de el llenguatge humà |
CE3 |
Tenir capacitat per treballar en entorns tecnològics amb aplicacions lingüístiques |
CE4 |
Conèixer els aspectes sistemàtics dels usos de la llengua des de diferents perspectives d'anàlisi gramaticals: fonètica, fonològica, lèxica, morfològica, semàntica, sintàctica, discursiva, pragmàtica i sociolingüística |
CE6 |
Saber analitzar i reflexionar sobre l'estructura i el funcionament de la llengua espanyola i de la comunicació en llengua espanyola, així com saber discriminar de manera crítica entre les diferents teories i aplicar-les a l'estudi científic de la llengua |
CE7 |
Reconèixer les estratègies i canals de transmissió de la llengua espanyola |
CE8 |
Reconèixer l'evolució històrica, externa i interna, de la llengua espanyola i capacitat per entendre i identificar diferents registres i variants dialectals |
CE9 |
Saber utilitzar de forma bàsica tècniques específiques necessàries per estudiar i ensenyar textos lingüístics i literaris de diverses èpoques |
CE10 |
Tenir un coneixement bàsic de la llengua francesa a nivell morfosintàctic, lèxic i sintàctic que permeti comprendre i produir textos senzills |
CE11 |
Conèixer la tradició cultural grega i romana, el seu entorn cultural i la seva rellevància en la literatura espanyola |
CE13 |
Conèixer i saber analitzar de forma bàsica la literatura llatina o grega, els seus elements teòrics i creatius, i reconèixer la seva pervivència en la literatura espanyola i hispanoamericana |
CE15 |
Reconèixer els trets creatius associats a la literatura espanyola i hispanoamericana |
CE16 |
Conèixer els principals textos, autors i moviments literaris en llengua espanyola, així com la seva evolució històrica i el seu context literari i sociolingüístic |
CE17 |
Conèixer els fonaments teòrics de la literatura, dels moviments de la història literària i dels corrents de la crítica literària |
CE18 |
Saber interpretar i jutjar els textos literaris des d'una perspectiva crítica |
CE19 |
Saber identificar les relacions entre els esdeveniments històrics i socials i la producció literària, al llarg dels diversos períodes històrics i marcs culturals, especialment en el món hispànic |
CE21 |
Tenir coneixement i domini pràctic de retòrica, estilística i altres recursos associats a el procés de creació literària ia la optimització dels objectius de la comunicació oral i escrita en llengua espanyola |
CE22 |
Saber analitzar, avaluar i corregir, gramatical i estilísticament, textos orals i escrits en llengua espanyola |
CE23 |
Saber utilitzar tècniques específiques necessàries per estudiar i ensenyar textos literaris de diverses èpoques |
CE24 |
Saber assessorar i gestionar la política lingüística i de comunicació d'una empresa o institució |
CE25 |
Conèixer i saber aplicar de forma bàsica els procediments d'investigació relacionats amb l'estudi de la llengua espanyola i la seva literatura, incloent l'ús de laboratoris |
CE28 |
Coneixement bàsic dels rudiments de la llengua llatina / grega i la seva influència en l'espanyol |